I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Friday 17 October 2014

ESP Shaklee - Soya NON-GMO Terbaik!

Assalamulaikum & Salam Sejahtera..

Lamanya tak update blog ni. Last time I was so busy with my UPSR kiddos. Ni ada masa free ni saya nak cerita2 la sikit mengenai promo best bulan ni. Promo apa bulan ni?? Promo ESP aka Energizing Soy Protein la.
Beli 6 free 1 canister!! Best best!!


Best sangat ESP ni tau.Meh kita citer..

Kenapa ESP best?? Sebabnya ialah ESP menggunakan kacang soya yang mengandungi ‘non-GMO’ (non-Genetically Modified Organism).  ESP Shaklee guna kacang soya non-GMO tau!! Yang dicanang keburukan soya di FB tu ialah soya yang mengandungi GMO. Itulah beza soya dalam ESP dan soya dalmakanan lain. Mesti peningkan pasal GMO dan non GMO ni. Okey, jom kita lihat apa GMO dan non GMO ni. 

  • GMO (genetically modified organism)

GMO bermaksud organisma diubahsuai secara genetik. Ia adalah hasil daripada satu proses makmal iaitu dengan mengambil gen dari satu spesies yang lain dan dimasukkan ke spesis yang lain dalam usaha untuk mendapatkan sifat atau ciri-ciri yang dikehendaki.

  • NON GMO (genetically modified organism)

NON GMO pula ialah bahan yang tidak di ubah secara genetik atau bahasa mudahnya adalah bahan makanan yang tidak di campur dengan bahan kimia dan ia tidak memudaratkan kita bila kita makan makanan yang NON GMO ini.

#credit ummierna

Jadi takder sebab lagi untuk kita semua meragui kebaikan ESP Shaklee. Tambahan pula kacang soya yang digunakan oleh Shaklee yang mengandungi non-GMO ini diproses pada kadar suhu yang rendah. Dan  setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya (non GMO) dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP Shaklee juga mengandungi 9 asid amino yang penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia juga turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral yang sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Kandungan Indeks Glisemik juga rendah iaitu 39 yang mana sangat sesuai untuk penghidap diabetes.

Shaklee juga menggunakan proses pensijilan tersendiri iaitu Identity Preserved Programme (IPP) yang memastikan kacang soya bebas dari pendedahan perubahan genetic bermula daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

Sesetengah protein soya diproses dengan alcohol. Tapi ESP juga dicuci dengan air yang bersih untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan kebaikan soya yang optimum.

Lepas ni sila-sila lah check kandungan soya dalam produk berasaskan soya anda yer!



Jadi kenapa perlu ragu dengan ESP Shaklee?? Sebelum kita terus jatuhkan hukuman atas sesuatu perkara, elok kaji dan anda pasti akan tahu yang mana intan yang mana kaca. Saya sudah jatuh cinta dengan ESP dan saya pasti anda pun akan jatuh cinta juga bila lihat kebaikannya,


Yakinlah dengan kebaikan kacang soya dalam ESP Shaklee !


Shaklee menawan hati?? Berminat nak dapatkan produk Shaklee ? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!!

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com
♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini




No comments:

Post a Comment