I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Thursday 16 October 2014

Oh!My First Shaklee Experience


Assalamulaikum & Salam Sejahtera..

Saya nak share dengan anda semua tentang Set Kecantikan Shaklee. Saya nak share ni bukan pengalaman orang lain tp pengalaman saya apabila saya guna supplement Shaklee. Dah setahun lebih saya guna Vitamin C, Vitamin E, Vitamin B Complex dan ESP. Masa saya mula2 consume Vit C, saya ambil yang Chewable sebab yang Sustained Release masa tu dihentikan sekejap production dia. Tapi saya sangat puas hati. Jerawat halus kat muka dah takder. Tu jer yang saya perasan. Tapi ada kawan yang tegur kata muka makin bersih dan tona warna kulit sekata. Betul ke?? hehe...Kita perasan tapi takkan nak cakap lebih2 kan.nanti orang kata perasan pulak!! hehe..Untuk pengetahuan anda semua, saya ni hitam manis orangnya. Saya ambil Vitamin C bukan nak putih tp cuma nak kulit bersih jer.. Jadi apabila ada kawan tegur pasal muka saya mestila saya excited. Alhamdulillah. Allah permudahkan. Saya suka tak?? Of course saya suka!! Rasa comel jer..hehe..

Sebab tu la saya nak share kebaikan Set Kecantikan Shaklee ni dengan anda semua. 
Apa Set Kecantikan Shaklee ni??
                                                  
                     Inilah Set D - set asas kecantikan Shaklee!!

Nak tau fungsi setiap vitamin ni tak?? Jom tengok bawah ni. Jommm!!

1- Vitamin B (B-Complex)
Ini adalah vitamin larut air, membantu menukarkan gula kepada tenaga. Vitamin ini mampu membantu kita mengawal tekanan dan memberikan emosi yang lebih stabil. Ia juga membantu melembapkan kulit dan memberi perlindungan kepada kulit wajah. Vitamin ini juga membantu mengurangkan kegatalan dan merah-merah akibat kulit kering.

2- Vitamin C (Vita-C)
Ia bertindak sebagai anti-oksida yang melawan radikal yang menyebabkan kedutan, kulit mengelembir dan tanda-tanda penuaan yang lain. ia juga merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, menjaga kekenyalan kulit wajah, serta kehalusan kulit. (anti aging & anti wrinkle)


3- Vitamin E (Vita E-Complex)
Vitaminyang larut lemak yang berfungsi sebagai anti-oksida. ia juga merupkan agen anti penuaan yang membantu mengurangkan garis-garis halus. Vitamin ini juga berfungsi merangsang kelembapan kulit semulajadi dan membantu mencegah kanser kulit.


Hebatkan fungsi dia? So tunggu apa lagi?? Jom kita dapatkan set yang awesome ni sekarang! Do contact me at details below fast :



No comments:

Post a Comment