I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Friday 24 October 2014

Oh! Lawan Osteoporosis dengan Ostematriks

Asssalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Lawan Osteoporosis dengan Pencegahan Awal


Korang tahu tak sebanyak 40% wanita Malaysia yang berumur lebih 30 tahun berisiko antara sederhana hingga tinggi untuk mengalami masalah kesihatan tulang yang lemah? Fakta ini satu angka yang membimbangkan apabila merujuk kepada keputusan Pemeriksaan Kesihatan Tulang Anlene yang dikeluarkan baru-baru ini.

Kesihatan tulang yang lemah biasanya dianggap sebagai ‘penyakit orang tua’, tetapi tulang mungkin menjadi semakin lemah bermula dari usia 30-an. Keadaan ini biasanya disebabkan kekurangan kesedaran terhadap apa yang boleh dilakukan untuk mencegah osteoporosis.

Osteoporosis ialah penyakit tulang menjadi kurang padat dan lebih mudah patah atau retak. Biasanya kita hanya mengetahui tentang osteoporosis bila tulang patah atau retak dan ketika itu, sudah terlambat.



Umunya, rakyat Malaysia menggunakan 74% masa sehari  dengan melakukan aktiviti yang kurang aktif seperti duduk atau baring je. Ini mungkin meningkatkan risiko osteoporosis. Kita mesti mengubah gaya hidup kita dengan mengamalkan diet seimbang dan mengambil lebih banyak makanan yang kaya dengan kalsium serta sering bersenam untuk meningkatkan kesihatan tulang.

Cara terbaik untuk melawan osteoporosis adalah dengan mencegahnya dari awal dengan membina dan mengekalkan tulang kuat melalui pemakanan yang sihat dan senaman yang mencukupi. Juga dengan mengamalkan pengambilan kalsium yang secukupnya.


Sumber Kalsium

Kalsium penting untuk mengekalkan kesihatan tulang. Mesti kita fikir pengambilan kalsium susahkan? Terutamanya untuk orang yang tidak biasa mengambil susu sepanjang hidup dia. Tetapi, kalsium boleh datang daripada pelbagai sumber selain susu atau produk tenusu lain seperti keju dan yogurt. 

Makanan yang diperbuat daripada soya juga memberikan banyak kalsium. Contohnya dengan mencampurkan tempe dalam sayur goreng dan ambil susu soya dengan bijirin sarapan ataupun masukkan ikan bilis dalam masakan. Mudahkan?

Nak lagi mudah??

Kita amalkan pengambilan Ostematriks Shaklee yang sangat kaya dengan kalsium. Satu tablet Ostematrix adalah bersamaan dengan satu gelas susu tinggi kalsium dan bersamaan dengan 80 biji badam.

So kalau tak nak susah2 fikir sumber kalsium mana nak dimakan, ambil je 2 - 3 tablet Ostematrix dan anda good to go !


Mulakan langkah penjagaan tulang anda hari ini untuk mencegah tanda-tanda awal osteoporosis! Mulakan dengan Ostematrix !



Shaklee menawan hati? Berminat nak dapatkan produk Shaklee? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com
♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini

No comments:

Post a Comment