I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Saturday 18 October 2014

Kenapa Kita Perlu Multivitamin?

Assalamulaikum & Salam Sejahtera..

Kita semua pasti selalu dengar orang sebut  multivitaminkan?? Tapi tau tak sebenarnya apa itu multivitamin? Menurut Pakar Diet Kanan, Pusat Perubatan Prince Court KL, Farah Diba Khan, multivitamin ialah kombinasi vitamin dalam bentuk tablet, kapsul, cecair dan suntikan. Menurut beliau, sebenarnya, pengambilan multivitamin tidak menjadi sesuatu yang penting kepada mereka yang mengambil pemakanan seimbang. Tetapi persoalannya ialah dengan gaya hidup zaman kini adakah anda percaya anda mengambil pemakanan seimbang?



Kalau makcik memang makcik tak jamin. Memang Malaysia merupakan syurga makanan tapi adakah makanan yang kita makan seimbang? Makanan yang kita makan setiap hari bukannya kita makan berdasarkan khasiatnya tapi lebih kepada rasa hati kita. Kita banyak makan diluar terutamanya bagi yang bekerja. Makanan diluar memang kita tahu banyak menggunakan perisa (MSG) dan garam yang berlebihan. Bila garam dan MSG berlebihan akan mendatangkan penyakit lain pula.


Makcik pula penggemar kopi. Kopi dan teh yang banyak juga tidak baik untuk kesihatan kerana ia mengakibatkan kurangnya rembesan cecair penghadaman serta menjejaskan penyerapan vitamin dan mineral. Makanan segera pun makcik suka. Bukan makcik je suka tapi ramaila kawan-kawan makcik yang suka. Jadi bagaimana kita boleh katakan yang kita dah amalkan pemakanan seimbang? Memang tak la kan?? Oleh kerana itulah perlunya untuk kita mengambil multivitamin  dan makcik cadangkan Vitalea.

Kenapa Vita-Lea ?

Vita-Lea ialah multivitamin pertama dicipta didunia. Baca keratan majalah yang makcik paste ni :


Vita-Lea Shaklee mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran, buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disaran oleh RDA. Ia diformulasi secara komprehensif dan sangat seimbang.

Tablet Vita-Lea disalut dengan serbuk nutrisi sprirulina. Ia merupakan tablet vitamin yang paling pantas terlarut di dalam air dan juga tubuh manusia. Ia cuma mengambil masa 5 minit untuk larut dalam air. Mineral yang terkandung dalamnya juga mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.



Ia juga  menjalani 349 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk. Bestkan Vita-Lea Shaklee ni?? 



Shaklee menawan hati? Berminat nak dapatkan produk Shaklee? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!!

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com
♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini






No comments:

Post a Comment