I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Monday 20 October 2014

Oh! Makanan Singkir Lemak Perut

Assalamulaikum & Salam Sejahtera..

Ramai yang tengah on diet sekarang kan? Termasukla makcik ni.hehe..Diet yang yuk je la tapi.hehe..Sila jangan tiru tau! Ramai yang mengadu bersenam dah buat constantly dah. Dan diet dah ikut penuh disiplin dah. Memang berat badan menurun  tapi tak tahula kat mana silapnya lemak pada perut ni masih lagi menebal. Susah bebenor nak kempis.Haisshhh!! Korang ada mengalami masalah macam ni tak? Kalau betul, meh baca info yang makcik dapat ni.

Sebenarnya jika kita mengalami masalah seperti diatas, terdapat beberapa sumber makanan yang dikatakan memberi manfaat untuk membakar lemak diperut pada kadar yang cepat. Lemak diperut okey!! 

Teh Hijau
Teh herba ini merupakan antara herba yang bagus untuk kecilkan perut dan kurangkan masalah radang dalam tubuh. Nak lagi best sila ganti dengan Teh hijau Shaklee aka Cinch Energy Tea Mix. Sangat bagus untuk yang berdiet kerana ia meningkatkan tenaga dan ketahanan badan. Ohsem!


Sumber makanan omega 3
Ada kajian yang menunjukkan individu yang mengamalkan diet yang menggunakan bahan lemak omega 3 yang tinggi berupaya mengecilkan perut dan menjadikan ia kelihatan lebih rata. Apa benda omega 3 ni?? Napa susah2 nak pikir? Ambil saja Omega Guard Shaklee. Yang mengandungi minyak ikan terbaik di dunia. Ohsem lagi!

Bawang putih
Bawang putih bertindak sebagai antibiotik semulajadi dan mengawal kandungan gula dalam darah. Jadi paras gula terkawal maka proses pembakaran lemak diperut dapat distabilkan. Bawang putih juga meningkatkan tahap metabolisme badan. Takkan nak makan bawang putih ketul2 tu kan? Garlic Shaklee kan ada. Senang sangat!


Tembikai
Buah tembikai akan membuatkan kita rasa kenyangdengan cepat. Jadi kita akan kurang rasa ingin makan. 

Epal dan Pisang
Membuatkan kita rasa kenyang kerana banyak bahan kalium didalamnya. Jadi akan mengurangkan keinginan untuk makan. Juga akan meningkatkan kadar metabolisme dalam badan kita.

Lepas ni bolehla cuba amalkan pemakanan yang makcik senaraikan tadi. Semua orang nak kurus secara sihat kan? Nak kurus bukan sebab yang lain tapi niat untuk mudah beribadat. Kalau dah perut naik nak rukuk pun susahkan? In shaa Allah niat yang baik Allah permudahkan. Untuk kesan yang lagi best, boleh digabungkan dengan Set Kurus Shaklee. Inshaa Allah berhasil. Cubalah!

<<Shaklee menawan hati? Berminat nak dapatkan produk Shaklee? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!!>>

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com
♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini

No comments:

Post a Comment