I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Tuesday 21 October 2014

Oh! My Omega Guard

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


Apa hadiah korang untuk parents korang? Bagi makcik hadiah terbaik ialah dengan mendapatkan suplemen yang terbaik untuk memelihara kesihatan mereka. Kita pun tahu kan orang tua mudah terdedah kepada penyakit jantung dan strok. Sebab itulah makcik nak cadangkan pengambilan Omega Guard untuk parents kita. Kata sayangkan!

Makcik ada terbaca tentang kajian yang dijalankan di China, Jepun, Amerika Syarikat dan Eropah tentang kekerapan responden mengambil makanan berasaskan ikan.  Kajian ini diteruskan selama 4 hingga 30 tahun. Kajian ini bertujuan untuk melihat golongan mana yang berisiko diserang strok. Dan hasilnya menunjukkan lebih dari 9000 orang telah mengalami strok. Bila diteliti, hal tersebut ialah disebabkan gaya hidup yang tidak sihat dan kurangnya mengambil ikan yang mengandungi asid lemak omega 3. Lihatlah betapa pentingnya asid lemak omega 3 dalam pemakanan kita seharian. Sebab itulah kita digalakkan untuk mengambil Omega Guard Shaklee lebih-lebih lagi parents kita.



Manfaat utama Omega Guard Shaklee
  • Asid lemak 
Omega 3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Jadi kita mengambilnya dari makanan. Sumber terbaik omega 3 ialah ikan laut air sejuk. Omega 3 membantu rembesan prostagladin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca androps. Dan untuk wanita pula, yang paling penting sekali ia menyebabkan kulit kita licin dan kemerah merahan. So tak payah pakai blusher dah..original blusher gituuuu..

  • Mencegah penyakit saluran darah dan strok 
DHA dan EPA berperanan merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah dalam badan, melincirkan saluran darah dan melancarkan peredaran darah. Ia juga sangat bagus untuk mengawal masalh obesiti dan mengurangkan risiko penyakit jantung. 

  • Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin  
DHA ialah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya untuk 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan. Sebab itulah dalam Set Mengandung memang terdapat Omega Guard ni. Bak iklan kat tv " Sel-sel otak dah bersambungla". 

  • Membantu perkembangan memori
DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran. Ia sangat sesuai diberikan untuk anak-anak kita yang sedang bersekolah. Ia juga mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan, pendengaran dan mencegah migraine. 

  • Meningkatkan sistem imun & menyihatkan paru-paru
EPA dan DHA memperbaiki alahan kulit, psoriasis, penyakit lelah dan penyakit buah pinggang

  • Menentang kanser
Omega 3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga merangsang kesihatan hatinselepas pembedahan dan membantu  pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

  • Memelihara fungsi sendi
Ia mencegah artritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan lebih efektif.

  • Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan
EPA dan DHA berkeupayaan menstabilkan emosi dan membantu dalam kesihatan mental. 




Bagusnya Omega Guard untuk kitakan! Ohsem sangat! Kalau sayangkan mak ayah kenala buktikan. Bukan setakat bagi duit tapi hadiahkan suplemen kepada mereka. Ini salah satu cara yang kita sangat pentingkan kesihatan mereka dan sayangkan mereka. Jangan setakat cakap jer, tapi kenala buktikan! Meh dapatkan Omega Guard Shaklee dari makcik yer!


<<Shaklee menawan hati? Berminat nak dapatkan produk Shaklee? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!>>

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com
♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini





No comments:

Post a Comment