I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Sunday 19 October 2014

Oh! My Garlic

Assalamulaikum & Salam Sejahtera..

Manfaat Bawang Putih




Kita tahu bawang putih merupakan salah satu bahan yang penting dalam masakan. Takde bawang putih masakan jadi tak bestkan? Tapi tahukah kita bahawa bawang putih selain sangat berguna dalam masakan, ia merupakan makanan semulajadi yang mempunyai banyak manfaatnya.Bawang putih adalah agen antibiotik semulajadi yang sangat baik. Memang bau dia kureng sikit tapi takpe sebab manfaat dia banyak tau! 

  • Menyusu jadi lebih lama

Untuk ibu yang menyusu, selepas melahirkan anak, pemakanan bawang putih boleh memberi bayi minum susu dalam jangkawaktu  yang lama.Selain itu, bayi yang susah minum susu ibu akan jadi lebih tertarik untuk minum susu ibu.

  • Mengatasi jangkitan

Bawang putih mampu bertindak sebagai antibiotik semulajadi untuk meningkatkan sistem imun badan dan menghalang jangkitan penyakit seperti selsema, kulat, kuman dan virus. Ia juga bertindak sebagai antikulat untuk mengatasi jangkitan pada puting ibu yang menyusu dan pada mulut bayi.

  • Mengatasi masalah payudara bengkak

Pemakanan bawang putih mampu mengatasi masalah payudara tersumbat yang adakalanya boleh berlaku pada ibu menyusu. Selain itu, ibu perlukan rehat yang cukup dan minum banyak air masak.

  • Mencegah kanser

Bawang putih akan bertindak sebagai agen antioksida dengan membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser iaitu Nitrosamine.

Hebatkan bawang putih ni! Tapi sanggup tak kita telan bawang putih gitu jer?? Makcik tak sanggup tau!! Tak tau la kalau korang semua sanggup.huhu.Napa kita nak telan bawang putih gitu sedangkan ada yang lebih mudah. Jawapannya ialah Garlic Shaklee. Yang didatangkan dalam bentuk tablet. Kan senang gitu! Haishh!!

Garlic Shaklee dibuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik. Ia dihasilkan secara ekslusif pada suhu bilik untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif. Kalau nak tahu tak semua tablet garlic dipasaran ada Allicin aktif tau. So kena check betul2 yer! Allicin aktif ni sebatian dari bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Shaklee menggunakan dwi teknologi untuk mengawal bau bawang putih. Jadi bila kita makan garlic ni kita takkan rasa garlic dan takkan bernafas bau garlic. Bestkan?

Setiap tablet garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih dan semestinya tiada perasa tiruan, pemanis atau bahan pengawet tambahan. Memang semulajadila!

Kalau anda pentingkan kesihatan diri anda, jom dapatkan Garlic  Shaklee sekarang. In ShaaAllah berbaloi baloi untuk kesihatan kita. Makcik dah guna dan puas hati. Makcik nak share la keberkesanannya dengan korang ni. Harap semua akan dapat manfaatnya.

<<Shaklee menawan hati? Berminat nak dapatkan produk Shaklee? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!!>>

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com
♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini






No comments:

Post a Comment