I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Thursday 23 October 2014

Oh! Tips Mudah Tidur Dengan Ostematrix

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Sebenarnya ada antara kita ni yang menghadapi masalah untuk tidur malam. Kalau yang jenis letak je kepala atas bantal pastu terus lelap takpelah. Cik abang makcik jenis yang mudah lelap. Maybe sebab dia penat keje seharian kot. Tapi bagi yang jenis susah lelap ni memang kesian. Even badan dah letih pun masih lagi mata segar bugar. huhu.. Makcik ada terbaca dalam majalah tentang tips untuk mudah tidur. Harap boleh membantu untuk dapatkan tidur yang sihat.


Tips Mudah Tidur

1. Tidur pada waktu yang tetap
Cuba tidur dan bangun pada waktu yang sama setiap hari. Ini akan mengukuhkan kitaran waktu tidur dalam jam biologi badan kita. Juga boleh bantu kita untuk lena dengan cepat setiap kali tidur.


2. Biasakan bangun awal pagi
Biasakan bangun awal pada waktu pagi agar cepat merasa mengantuk pada waktu malam. Contohnya pada jam 5 pagi. Boleh solat tahajjud lagi.


3. Bersenam
Lakukan senaman kerana ia menyebabkan tubuh letih dan seterusnya mudah tidur.


4. Jaga pemakanan
Elakan tidur kalau kita rasa lapar sangat atau kenyang sangat. Ini kerana kita akan rasa kurang selesa dan buat kita makin sukar untuk tidur. Pastu limitkan pengambilan minuman untuk elakkan gangguan mahu ke tandas untuk kencing. Elakkan juga mniuman berkafein.


5. Lakukan rutin sebelum tidur
Praktikkan hobi membaca buku sebelum tidur setiap malam. Ataupun boleh juga mandi air suam atau mendengar lagu yang menenangkan. Nak lagi best lakukanlah dengan lampu yang malap.


6. Selesakan diri
Jadikan suasana bilik tidur kita tu tempat yang paling ideal untuk tidur. Lampu malap, ada aircond dan wangi. Ini akan buatkan kita rasa selesa dan memudahkan kita tidur.


7. Tanggani stres
Kalau kita rasa tertekan confirmla kita akan rasa sukar nak tidur. Jangan bebankan fikiran kita dengan sesuatu perkara sebelum tidur. Fikirkan sesuatu yang manis dan menyenangkan. Maafkan orang disekeliling kita. Jadi kita akan rasa lebih tenang. Then mudahla nak tidur.


Ada satu lagi cara untuk dapatkan tidur yang selesa. Nak tahu tak?

Caranya ialah mengamalkan Ostematrix dari Shaklee. Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan Vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Kita tahukan kalsium juga akan membantu kita untuk dapatkan tidur yang lebih lena. 

Ostematrix akan meringankan stress, menggalakkan tidur yang lebih lena, memperbaiki depresi, mood swing dan sakit kepala. Ia juga akan memperbaiki kekejangan otot semasa tidur bagi yang mengandung. Lepas makan Ostematrix ni inshaa Allah tidurmu pasti akan lebih lena. 

So to all the sleepless at night out there, let's grab Ostematrix and try for yourself ! In shaa Allah berhasil. Belum cuba belum tahu. Dah cuba pasti jatuh cinta!

 


Shaklee menawan hati? Berminat nak dapatkan produk Shaklee? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com

♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini









  


No comments:

Post a Comment