I am Shaklee Independent Distributor

I am Shaklee Independent Distributor

Monday 20 October 2014

Oh! My Khasiat Omega

Assalamulaikum & Salam Sejahtera..

Semua orang suka ikankan? Ke ada yang tak suka ikan? Ishh pelik pulakla kan kalau tak suka ikan..Ikan bukan saja nikmat untuk dijadikan hidangan bersama nasi tapi ikan sendiri banyak khasiatnya. Tau tak ikan sebenarnya merupakan sumber kandungan asid lemak omega 3. Iyer omega 3. Omega 3 sangat membantu menurunkan risiko strok melalui tekanan darah dan kolestrol. Hasil kajian yang dijalankan, pengambilan ikan sebanyak 2-3 sajian seminggu cukup untuk menangkis serangan strok kerana kandungan asid lemak omega 3, vitamin D dan selenium. Sebab itulah kita digalakkan mengambil ikan speperti ikan salmon, ikan makarel, ikan kod dan ikan haring yang kaya dengan asid lemak omega 3.


Menyedari kepentingan omega 3, Shaklee turut mengeluarkan vitamin yang berasaskan asid lemak omega 3 iaitu Omega Guard. Omega Guard Shaklee adalah daripada minyak ikan terbaik dunia tau! Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan lauk sejuk seperti sardin, mackerel, hering, anchovies yang terdapat diperairan Jepun nun. Ia bukan dari hati  minyak ikan. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Kalau nak tahu Omega Guard ni merupakan minyak ikan paling tulen didunia. Dia ada rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.

Kenapa ikan laut dalam?

Kajian menunjukkan orang Eskimo di Greenland,Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala orang Eskimo yang menetap di Amerika Utara yang bekerja sebagai pemburu yang menjadikan daging sebagai makanan utama mereka menghadapi banyak masalah kolestrol dan masalah yang berkaitan jantung. Ini kerana daging mempunyai banyak kolestrol dan berbahaya untuk kesihatan. 

Oleh kerana itulah, zaman sekarang ni, yang mana tabiat pemakanan  yang sangat tidak sihat  sangatlah digalakkan mengambil Omega Guard untuk mengurangkan risiko masalah jantung dan penyakit adik beradiknya yang lain. 



Penyelidikan jelas menunjukkan ikan air laut sejuk ni mengandungi asid lemak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan HDA yang mampu menurunkan lemak dalam darah, menurunkan platlet darah dan merawat penyakit lelah. Sebab itulah Shaklee memilih ikan laut air sejuk untuk menghasilkan Omega Guard. Ohsemnya Omega Guard!

Siapa yang digalakkan mengambil Omega Guard?
  • Ibu hamil
  • Ibu menyusu
  • kanak-kanak
  • Orang yang ada masalah berat badan
  • Pesakit darah tinggi/jantung/lelah


Banyaknya manfaat omega 3 ni kan? Sebab tu lah kita kena amalkan Omega Guard Shaklee ni. In shaa Allah akan membantu kita dalam menjaga kesihatan tubuh kita. Jom sama-sama amalkan.

<<Shaklee menawan hati?Berminat nak dapatkan produk Shaklee? Perlukan maklumat dan konsultasi? Hubungi saya yer!!>>

Nor Alia Iberahim
♥ sms/whatsApp: 017-6159012
♥ Emel : alia2502@yahoo.com
♥ Fb:  sila klik LIKE  www.facebook.com/Beautiful Life utk info terkini





No comments:

Post a Comment